Bike Sharing

Da sempre sensibile e attenta ai progetti di sviluppo ecosostenibile, per favorire la mobilità e l’intermodalità dei trasporti pubblici, Clear Channel ha progettato, sviluppato e realizzato in molte città del mondo un sistema di Bike sharing unico nel suo genere per affidabilità, efficienza e funzionalità.

Solo dopo un percorso di molti anni di installazione e gestione del servizio nelle principali città europee e con l’esperienza acquisita nella risoluzione dell’innumerevole casistica sorta durante la vita del sistema, Clear Channel è potuta giungere al livello di avanguardia e innovazione che oggi può vantare e diffondere in tutto il mondo.

Il sistema di Bike sharing di Clear Channel è stato installato in molte città tra cui Barcellona, Città del Messico, Stoccolma, Anversa, Oslo, Digione, solo per citarne alcune.

In Italia Clear Channel gestisce in esclusiva i servizi di Bike sharing delle città di Milano e di Verona e, in occasione di EXPO 2015, ha inaugurato il primo Bike sharing al mondo di integrazione tra bici tradizionali e bici a pedalata assistita, un sistema unico per grandezza, complessità ed innovazione.

I progetti di Milano e di Verona prevedono la gestione di prestigiosi ed esclusivi impianti pubblicitari nonché la brandizzazione delle biciclette e delle bike-station.

E’ stato inaugurato il 30 aprile 2016 in Piazza Castello il servizio “Junior BikeMi” così composto: 11 stazioni con 60 mini-biciclette, collocate nei 5 principali parchi di Milano che vanno ad integrare le normali stazioni di Bike sharing per adulti con moduli su misura concepiti per ospitare le mini-bici.

A maggio 2016 Milano contava 280 stazioni attive con 4.650 bici di cui 1.000 a pedalata assistita. Gli abbonati annuali attivi sfiorano i 50.000.

Nonostante la sua anima pubblicitaria, Clear Channel conferma il suo impegno per un futuro eco-sostenibile.

 

 

Clear Channel has always been sensitive and attentive to eco-sustainable development projects, in order to favor the mobility and intermodality of public transport, therefore it has designed, developed and created a Bike sharing system in many cities worldwide, which is unique in terms of reliability, efficiency and functionality.

Only after many years of installing and managing the service in the main cities of Europe, as well as the experience gained in solving the countless cases that have arisen over the life of the system, Clear Channel has been able to achieve a  level of avant-garde and innovation, which it can now boast and spread worldwide.

The Clear Channel Bike sharing system has been installed in many cities, including Barcelona, Mexico City, Stockholm, Antwerp, Oslo, and Dijon, just to mention a few.

In Italy, Clear Channel exclusively manages the bike sharing services in Milan and Verona, and on occasion of EXPO 2015, it inaugurated the first Bike sharing system in the world that is an integration of traditional bikes and pedal-assist bikes, one of a kind for its size, complexity and innovation.

The projects in Milan and Verona include managing prestigious and exclusive advertising panels, as well as branding the bicycles and the bike stations.

In April 30th, 2016 it was inaugurated in Piazza Castello in Milan the "Junior BikeMi service" which is composed by 11 stations with 60 mini-bike, placed in the top 5 Milan parks and integrating the ordinary Bike sharing stations for adults with modules tailored designed to accommodate the mini-bikes.

In May 2016 the city of Milan counted 280 active stations with 4,650 bikes of which 1,000 with pedal assistance. The system almost reaches 50,000 annual subscribers.

Despite its advertising soul, Clear Channel confirms its commitment to creating a more eco-sustainable future.

Italy, Milan www.bikemi.it, Verona www.bikeverona.it; Spain, Barcelona www.bicing.cat; Belgio, Antwerp www.velo-antwerpen.be; Norway, Oslo http://www.bysykler.no/oslo/; Norway, Trondheim Trondheim http://www.bysykler.no/trondheim; Norway, Drammen http://www.bysykler.no/drammen; Mexico, Mexico DC https://www.ecobici.df.gob.mx/ Sweden, Stockholm www.citybikes.se

 

 

bike sharing_triciclo 200 bike sharing_verona tagliato 200
   

Bike Sharing Milano: BikeMi E-Bike

Bike Sharing Verona: Verona Bike

 

Bike Sharing 1   Bike Sharing 2   Bike Sharing 3   Bike Sharing 4

 

WATCH THE VIDEO ON YOU TUBE: bikesharing Milano 

 

BRANDING

Il Bike Sharing è un mezzo innovativo e ricco di opportunità in grado di declinare la comunicazione del brand, a Milano e Verona, sia in maniera dinamica che in maniera statica. 

Bike Sharing is an innovative media offering many different opportunities that can vary support communication, in Milan and Verona, both dynamically and statically.

 

I NOSTRI PRODOTTI

BICICLETTE Con oltre 4.800 le biciclette, di cui 1000 elettriche in circolazione a Milano, gli Advertiser possono scegliere di comunicare a impatto zero, garantendo al brand una grande visibilità in città. La personalizzazione delle bici può coinvolgere oltre al cestino e il copriruota posteriore, anche la COVER WHEEL, ultimo prodotto lanciato per la prima volta a novembre 2014 con la campagna di Ferrero Pocket Coffee.

STAZIONI Sono più di 300 le stazioni di prelievo del servizio cui poter affidare importanti opportunità di presenza sul territorio, fin nelle zone più esclusive di Milano e Verona. Le aree di personalizzazione sono diverse e vanno dalla CYCLE RACK fino alla personalizzazione integrale della pavimentazione delle stazioni, con FLOOR GRAPHIC di oltre 40 mq di ampiezza.

Completa la gamma di prodotti offerti la FLAG STATION LUX, esclusivo impianto retroilluminato 50x70 posizionato sulla colonnina delle stazioni Bike Sharing, scelto da sia da Dior che da Calzedonia per le campagne P/E 2015 on air a Milano.

LE NOSTRE CAMPAGNE

MAIN SPONSORSHIP Imponente quanto a visibilità e presenza sul territorio la sponsorizzazione di Coca Cola che grazie alle 2000 biciclette personalizzate in circolazione e ben 50 stazioni personalizzate ha saputo conferire forza dinamica e statica alla campagna presente a Milano per i sei mesi di Expo 2015.

LOCAL ADVERTISING Particolarmente adatto agli Advertiser  con esigenze di visibilità locale e strettamente legati al territorio come palestre, musei, teatri, ristoranti, il Bike Sharing è il mezzo di comunicazione ideale anche per Advertiser con esigenze B2B come ha dimostrato la campagna Mipharm che ha saputo affiancare al piano ADV con Top Station, anche la personalizzazione di Card BikeMi annuali per omaggiare i principali top client.

Abbiamo lavorato ed esperienziato diverse aree, ognuna delle quali ha mantenuto le attese dei nostri investitori.

Ma quelle più entusiasmanti sono rivolte al futuro in vista della proposizione al mercato di altre novità di sicuro impatto.

Alcuni nostri Clienti che l'hanno sperimentato con successo sono: Coca Cola, Fineco, Ferrero, Warner Bros, Dior, Calzedonia, Expo 2015, Samsung, Original Marines, Health City, Mipharm, London Stock Exchange, Olio Toscano, Beck’s.

 

OUR PRODUCTS

BICYCLES Using over 4,800 bicycles, out of which 1,000 e-bikes circulating in Milan, Advertisers can communicate in an extremely environmentally friendly way, ensuring high visibility to their brands. Different parts of bikes can be branded: besides baskets and wheel guards, also WHEEL COVERS, the very latest product launched in November 2014 for the first time in Ferrero Pocket Coffee campaign.

STATIONS Over 300 bike sharing stations exist on the territory and they offer excellent visibility, even in the most exclusive areas of Milan and Verona. They can be branded in several ways, ranging from CYCLE RACKS to the whole station flooring, using FLOOR GRAPHICS of over 40 square meters.

The product offering is complemented by FLAG STATION LUX, exclusive 50x70 backlit screen located on Bike Sharing stations columns, which has been selected by both Dior and Calzedonia for their S/S 2015 campaigns in Milan.

 

OUR CAMPAIGNS

MAIN SPONSORSHIP Coca Cola sponsorship has impressive visibility and presence in the area: thanks to 2,000 branded circulating bikes and over 50 branded stations, Coca Cola has managed to give dynamic and static thrust to its campaign, which will continue during the six months of Expo 2015 in Milan.

LOCAL ADVERTISING Excellent for Advertisers willing to have local visibility and with a strong link to the relevant area, including gyms, museums, theaters and restaurants, Bike Sharing is the ideal media also for Advertisers having B2B needs. It has been confirmed by the Mipharm campaign, which has complemented the ADV plan with Top Station, by branding annual BikeMi cards as a tribute to top clients.

We have worked and tested different areas, each of which has met our investors’ expectations.

However, we have very exciting opportunities ahead, as we will offer the market new high-impact solutions.

Our customers that have successfully benefited from these solutions include: Coca Cola, Fineco, Ferrero, Warner Bros, Dior, Calzedonia, Expo 2015, Samsung, Original Marines, Health City, Mipharm, London Stock Exchange, Olio Toscano, Beck’s.

   

2015_lug_bike_cocacola rack   2015_lug_bike_pocket coffe night   2015_lug_bike_original marines
Coca Cola - Cycle Rack (MI)   Ferrero Pocket Coffe - Flag Station Lux (MI)   Original Marines - Floor Graphic (MI)

 

2015_bike_cocacola   2015_lug_bike_Dior
Cocacola - Flag Station Piazza Duomo (MI)   Dior - Flag Station Sant'Ambrogio (MI)

 

2015_lug_bike_samsung   2015_lug_bike_pocket coff wheel
Samsung - Floor Graphic (MI)   Ferrero - Bike (MI)

 

2015_lug_bike_mipharma   2015_lug_bike_pock coff rack
Mipharm- Kit brandizzato   Ferrero - Cycle Rack (MI)

 

 
BikeMi - esempi di brandizzazione bike - examples of branding
Bike Sharing 3

 

Verona Bike - esempi di brandizzazione bike - examples of branding
Bike Sharing 4